Mashhad University of Medical Sciences
منو اصلی

 

 
 
 
 
واحدهاي تحت پوشش اداره مدارك پزشكي
 
 
 
پذيرش :‌ پذيرش بيمارستان از سه قسمت پذيرش بيماران سرپايي ، تحت نظر و اورژانس و عادي (‌الکتيو) تشکيل گرديده است . پذيرش بيماران سرپايي و اورژانس تحت نظر از نظر فيزيکي و مکاني در درمانگاه مرکزي بيمارستان واقع شده است که شبانه روزي فعال مي باشد .
پذيرش عادي ( الکتيو) در مرکز بيمارستان جنب خدمات پرستاري واقع است . اين قسمت بصورت 12 ساعته از 7 صبح تا 7 شب فعال مي باشد .
پذيرش عادي در شيفت شب در محل درمانگاه مرکزي در مکان پذيرش اورژانس انجام مي شود .
 
کدگذاري: اين واحد نيز در اداره مدارک پزشکي واقع گرديده است . اين قسمت پاسخگوي واحد آمار در خصوص تعداد بيماريها و اعمال جراحي صورت گرفته ، معاون آموزشي در خصوص تعداد تحقيقات انجام گرفته ،محققين و دانشجويان پزشکي و، پرستاري و پيراپزشکي   به دليل کارها و تحقيقات و پايان نامه هاي دانشجويي است .
 

 

بايگاني مدارك پزشكي: بايگاني از سه قسمت جاري ، نيمه جاري و راکد تشکيل شده است . در اين قسمت پرونده بر اساس شماره پرونده و بصورت سيستم بايگاني ميدل قرار مي گيرد .

آمار

تحقيقات

 

 

 

 

مكاتبات قانونی

دستورالعمل پاسخگویی به مکاتبات قانونی

   جهت پاسخگویی به مکاتبات قانونی مواردذیل حتما باید رعایت شود

1-   نامه استعلام یک ارگان یا سازمان از بیمارستان مبنی بر خواستن یک سری از مدارک پرونده بیمار(نامه رسمی سازمانی که شامل سربرگ و آرم آن سازمان به همراه مهرو امضاء و شماره و تاریخ باشد)

2-   اخذ مشخصات و شماره پرونده بیمار

3-   نوشتن برگه درخواست پرونده توسط مسئول مکاتبات

4-   تحویل برگه درخواست به واحد مربوطه و گرفتن پرونده (بایگانی ، مدارک پزشکی ، حسابداری درآمد ، بخش بستری)

5-   کنترل پرونده از لحاظ مالی که آیا بیمار بصورت کامل تسویه حساب نموده و یا تخفیف گرفته است

5-1 در صورتی که بیمار با بیمه تسویه حساب نموده باشد و هنوز حسابداری درآمد اسناد این پرونده را برای بیمه ارسال نکرده باشد می بایست این کارهای زیررا انجام بدهید (در موارد پزشکی قانونی و بیمه ها حتما موارد الف و ب رعایت شود).

الف) اگر بیمار عجله داشت بصورت آزاد تسویه حساب نموده و پاسخ داده شود

ب) بیمار به اداره بیمه مربوطه (یا کارشناس مقیم در بیمارستان )ارجاع و در صورتی که بیمه تائید نمود پاسخ داده شود

ج) بعد از اینکه پرونده از بیمه آمد بیمار مراجعه و پاسخ مربوطه را دریافت نماید.

5-2 در صورتی که بیمار تخفیف گرفته است بصورت ذیل کارها انجام شود.

الف) اگر مبلغ تخفیف کمتراز 70,000 ریال بود دادن پاسخ اشکالی ندارد

ب) اگر مبلغ تخفیف بیشتر از 70,000 ریال بود باید بیمار به حسابداری درآمد ارجاع شود تا تسویه حساب نموده و سپس پاسخ داده شود

5-3 درمواردی که قاضی دادگاه تاکید نماید که پاسخ سریعا داده شود و بیمار هم تسویه حساب کامل ننموده است میبایست پاسخ داده شود و در متن نامه میزان بدهی بیمار به بیمارستان به همراه شماره حساب بیمارستان قید شود.

5-4 در صورتی که بیمار هنوز بستری باشد:

الف) پس از ترخیص و کامل شدن جهت گرفتن جواب مراجعه نماید.

ب) در صورت اصرار برگرفتن پاسخ ، بیمار به حسابداری درآمد ارجاع تا بصورت علی الحساب مبلغ هزینه رااز بیمار دریافت نموده و سپس همراه فیش واریز مراجعه تا پاسخ داده شود.

 

 

 

 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد | Mashhad University of Medical Sciences | جامعة مشهد للعلوم الطبية
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد. هرگونه کپی برداری از مطالب آن تنها با ذکر منبع بلامانع است.